Forum

Facebooktwitter

Korzystanie z Forum oznacza akceptację jego Regulaminu.
Wszelkie sprawy dotyczące Forum prosimy zgłaszać przez nasz formularz kontaktowy.

You need to log in to create posts and topics.

Drugi plan Netflixa - 1080p czy tylko 720p?

Czołem.

Jak to jest z tym pakietem HD na Netflixie? Po jakości obrazu jestem skłonny powiedzieć, że raczej 720p, chociaż wolałbym usłyszeć coś innego. Naprawdę nie chciałbym płacić 10zł więcej za jakość uHD, której i tak nie doświadczę, bo oglądam Netflixa na komputerze z monitorem nieobsługującym rozdzielczości 7.5K. Inna kwestia, że jeśli pakiet HD dotyczy wyłącznie rozdzielczości 720p, to zgodnie ze świetnym opisem pakietu uHD i tak nie będę mógł oglądać w 1080p, bo w trzecim pakiecie filmy są albo  w HD (720p), albo Ultra HD (7.5K). Czy może jednak w tym trzecim pakiecie są obsługiwane pośrednie rozdzielczości?

Orientuje się ktoś jak z tym jest? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Witaj,

Netflix oferuje 3 plany:

  • PODSTAWOWY - SD/480p
  • STANDARD - Full HD/1080p
  • PREMIUM - UHD/4K

Rozdzielczość przy nazwie każdego z nich to rozdzielczość maksymalna, a nie jedyna, jaką można uzyskać korzystając z danego planu. Nie ma wiec problemu w oglądaniu materiałów w jakości SD lub HD korzystając z planu UHD.

Zwróć jednak uwagę, że rozdzielczość jaką otrzymasz zależy również od tego czy dany materiał jest dostępny w danej rozdzielczość oraz od urządzenia na jakim jest odtwarzany.

Jeśli korzystasz z planu STANDARD powinieneś móc odtwarzać materiały w rodzicielski 1080p, ale tylko na urządzeniach które obsługują taką rozdzielczość. Jeśli oglądasz Netflixa na komputerze poprzez przeglądarkę, to rozdzielczość 1080p uzyskasz tylko w przeglądarkach Internet Explorer oraz Microsoft Edge. Ewentualnie w Safari na systemie Mac OS. Jeśli korzysta z systemu Windows 10 możesz pobrać ze sklepu Microsoft Store aplikacje Netflix w której również będziesz mógł oglądać materiały w rozdzielczość 1080p.

Aktualną rozdzielczość możesz sprawdzić używając kombinacji klawiszy Ctrl + Shift + Alt + d (pole "Playing bitrate").

 

Pozdrawiam.

Wielkie dzięki za odpowiedź. Nigdy bym nie pomyślał, że winna jest przeglądarka, bo subskrybuje również Amazon Prime oraz HBOGO i tam nie ma problemu z jakością fHD na Operze.

Jeszcze raz dzięki.

Pozdrawiam 🙂

banner