Netflix pomaga w tworzeniu bardziej zróżnicowanej branży rozrywkowej

Facebooktwitter

 

Ochotnicy z Netflix nawiązują współpracę z funduszem burmistrza Los Angeles, Evolve Entertainment Fund, aby pomóc studentom i absolwentom uczelni wyższych w rozpoczęciu kariery w Hollywood.

„Jestem tu, aby powiedzieć wam, że to możliwe”.

Takie było przesłanie Darnella Moore’a, dyrektora ds. strategii inkluzji w firmie Netflix, skierowane do ponad 50 studentów i absolwentów szkół wyższych pragnących zaistnieć w branży rozrywkowej.

Jego przemowa byłą częścią programu jednodniowych warsztatów budowania kariery, które zorganizowano w tym roku w siedzibie firmy Netflix w Los Angeles we współpracy z funduszem burmistrza miasta Evolve Entertainment Fund.

Darnell Moore przemawia do studentów i absolwentów na warsztatach. 

Misją Evolve Entertainment Fund, funduszu założonego w 2018 roku przez burmistrza Erika Garcettiego, jest otwarcie ścieżek kariery w branży filmowej, telewizyjnej i muzycznej dla mieszkańców Los Angeles płci żeńskiej, różnych ras i o niskich dochodach za pomocą płatnych staży, programów mentorskich, spotkań oraz warsztatów, takich jak ten zorganizowany w siedzibie Netflix.

Ted Sarandos, dyrektor ds. treści w firmie Netflix, zasiada w komitecie doradczym Evolve Entertainment Fund wraz z twórcami z firmy Netflix: Avą DuVernay („Jak nas widzą”), Danem Linem („Awatar: Legenda Aanga”) i Ryanem Murphym („Wybory Paytona Hobarta”). (Wszyscy uczestnicy warsztatów są członkami Evolve Fund).

Celem warsztatów Netflix było przygotowywanie studentów do rozmów kwalifikacyjnych na praktyki w hollywoodzkich studiach, stacjach telewizyjnych i wytwórniach. Zamiast skupiania się na karierze w konkretnych firmach wydarzenie zostało zorganizowane, aby wesprzeć tworzenie silniejszego i bardziej zróżnicowanego środowiska zawodowego w Hollywood.

Uczestnicy zostali zaproszeni do zaprezentowania się od najlepszej strony podczas całodniowych zajęć, w czasie których zorganizowano próbne rozmowy kwalifikacyjne, warsztaty z redagowania życiorysu oraz prezentacje na temat elevator pitch i produkcji wirtualnej. Uczestnikom wykonano również profesjonalne zdjęcia portretowe do zamieszczenia w profilach internetowych.

W ciągu dnia uczestnicy mieli okazję spotkać się z niemal 30 pracownikami firmy Netflix, którzy zgłosili się na ochotnika do udziału w wydarzeniu. Pracownicy pochodzili z różnych działów Netflix, od zasobów ludzkich i badań po produkcję i marketing. Wydarzeniu brały również udział wewnętrzne organizacje firmy Netflix, w tym działy ds. pozyskiwania talentów, inkluzji i różnorodności oraz sieć ION Netflix (Inclusion Outreach Networking), która skupia się na wspieraniu inkluzji i różnorodności w branży rozrywkowej.

„Wspaniale było widzieć, jak nasi koledzy o różnych specjalizacjach, między innymi z zespołów ds. produkcji, postprodukcji, pozyskiwania talentów i inkluzji, wspólnymi siłami zorganizowali to wydarzenie” — powiedziała Annisa Kau, członek zespołu Netflix ds. pozyskiwania talentów w Los Angeles — „Mamy nadzieję, że uczestnicy mogli poznać osoby z branży pracujące w dziedzinach, które interesują nowych adeptów, a także mieli okazję podszkolić się z umiejętności przydatnych na rozmowie kwalifikacyjnej oraz podyskutować, jak prezentować się profesjonalnie, lecz bez zatracania własnej osobowości”.

Członkowie Evolve i ochotnicy z Netflix zbierają się razem po całym dniu warsztatów.

Wielu pracowników było przekonanych, że jeśli ci studenci zdołają ukończyć swoje staże i nabędą doświadczenia na stanowiskach niższego szczebla, to będą mogli wrócić do firmy Netflix w przyszłości jako potencjalni pracownicy.

Leslie Montoya, która studiuje media i komunikację społeczną w Santa Monica College, nazwała to wydarzenie „wielką szansą” na postawienie pierwszych kroków w branży.

„Pochodzę z ubogiej społeczności i jestem Latynoską, więc bardzo trudno jest mi dostać się do tego świata” — powiedziała — „W ten sposób czujesz, że za każdym razem zbliżasz się o krok. W każdej firmie coś zyskujesz i uczysz się czegoś nowego”.


Polecamy również

Premiery filmowe w ofercie HBO GO Polska – 4-5 marca 2020r

Netflix Polska: Aktualizacje w ofercie – 3 marca 2020r

KOMENTARZE:

Dodaj komentarz

Loading Disqus Comments ...
banner