Współpraca firm Netflix i Latinx House

Facebooktwitter
[Średnia ocena: 4.6]

America Ferrera, Eva Longoria, Wilmer Valderrama i Gina Rodriguez to tylko niektóre z gwiazd, które pojawiły się na festiwalu Sundance, aby uczcić współpracę Netflix i Latinx House.

Na festiwalu filmowym Sundance 2020 zadebiutowało nie tylko ponad sto filmów, ale również organizacja Latinx House, która pojawiła się na tym dorocznym wydarzeniu po raz pierwszy.

Organizację założyły w 2019 r. adwokatka i impresario społeczny Mónica Ramírez („Liga sprawiedliwości”), aktorka, producentka i aktywistka Olga Segura („Verónica” produkcji Netflix) oraz scenarzystka i producentka Alex Martinez Kondracke („Słowo na L”). Organizacja skupia twórców latynoamerykańskich, a jej celem jest szukanie dla nich nowych możliwości rozwoju i pracy w Hollywood oraz poza nim.

„Założyłyśmy Latinx House, aby zmienić postrzeganie i pozycję społeczności latynoamerykańskiej w tym kraju. Wierzymy, że jeśli uda nam się dotrzeć z naszym przesłaniem do uczestników ważnych wydarzeń kulturalnych, takich jak festiwal Sundance, zrealizujemy ten cel” — mówi Ramírez.


America Ferrera i Diane Guerrero w Latinx House. Zdjęcie: Owen Hoffman/Getty Images

W czasie trzydniowego festiwalu organizacja Latinx House zorganizowała 12 paneli dyskusyjnych, podczas których poruszono między innymi tematy dyskryminacji na festiwalach filmowych i braku odpowiedniej platformy dla scenarzystów latynoskich. Omówiono też najlepsze dzieła kina latynoskiego. America Ferrera (serial „Gentefied” serwisu Netflix) wzięła udział w zorganizowanej przez Netflix i moderowanej przez Diane Guerrero („Orange Is the New Black” od Netflix) debacie, odpowiadając na pytania o pozycję aktorów latynoskich w Hollywood i zastanawiając się, jak ich sytuacja zmieniła się w ciągu ostatnich lat.

„Wypracowaliśmy stereotypowy sposób myślenia o sobie i o tym, jakie mamy możliwości. Teraz zaczynamy obalać te stereotypy” — mówi Ferrera.

Ferrera z trudem powstrzymywała łzy, opowiadając o swoich początkach w Hollywood niemal 20 lat temu. „W miarę rozwoju mojej kariery zaczęłam dostrzegać, co się dzieje. Czułam się osamotniona w branży. Wiedziałam, że coś musi się zmienić” — mówi Ferrera. „Zależy mi, żeby aktorzy o latynoskim pochodzeniu mieli taką samą szansę na sukces w Hollywood jak inni”.

To między innymi dlatego Ferrera zajęła się produkcją serialu „Gentefied”, który opracowali latynoscy twórcy — Marvin Lemus i Linda Yvette Chávez. „W tej historii opowiedzianej w zabawny, stylowy i wzruszający sposób zobaczyłam siebie” — wspomina. „Musiałam być częścią tego projektu, musiałam doprowadzić do jego powstania, bo o tym właśnie marzyłam jako 10-latka i tego samego pragnę w wieku 35 lat”.

Serial „Gentefied” opowiada o trójce kuzynów, którzy łączą siły, by popularny bar taco ich zmarłego niedawno dziadka nadal prosperował. W pierwszym sezonie serialu Chris, Erik i Ana mierzą się z różnym podejściem, jakie każde z nich ma do rodzinnego dziedzictwa, a także ze swoją seksualnością i poświęceniem rodzinnej firmie. W tle poruszane są szersze kwestie, takie jak gentryfikacja i marginalizacja Latynosów w Stanach Zjednoczonych.  Premiera serialu w serwisie Netflix jest zaplanowana na 21 lutego.

Oprócz udziału w panelu dyskusyjnym w Latinx House Ferrera dołączyła również do innych producentów serialu „Gentefied” w debacie zorganizowanej przez MACRO Lodge. Panel poprowadziła Eva Longoria, która już niedługo stanie za kamerą, aby wyreżyserować nowy serial komediowy serwisu Netflix „Ashley Garcia i jej rozszerzający się wszechświat”. Tematem rozmowy była oczywiście gentryfikacja. Poruszono też kwestię roli, jaką przeniesione na ekran autentyczne historie odgrywają w kształtowaniu społeczeństwa.

„Filmowcy często popełniają ten sam błąd. Próbują przekazać coś ważnego, ale nie dają dojść do głosu ludziom, którzy naprawdę to przeżyli” — mówi producentka wykonawcza Teri Weinberg. „Marvin i Linda włożyli w ten projekt serca i dusze, wykorzystując swoje rodzinne historie, wspomnienia i doświadczenia z czasów i miejsc, w których dorastali”.

Firma Netflix i organizacja Latinx House ogłosiły na festiwalu nawiązanie współpracy. Wśród 150 zaproszonych na imprezę inaugurującą gości znaleźli się Wilmer Valderrama, Gina Rodriguez („Carmen Sandiego” serwisu Netflix), Ferrera i Longoria oraz liczni przedstawiciele wielokulturowych mediów i influencerzy.

Oprawą muzyczną do wydarzenia zajęła się DJ Ana Calderon. Na imprezie zaprezentowano również nową latynoską platformę społecznościową serwisu NetflixCon Todo — która zadebiutowała w serwisach Instagram i Twitter 21 stycznia.

Wśród dekoracji na imprezie inauguracyjnej znalazły się imponujące peleryny Waltera Mercado — bohatera nowego dokumentu serwisu Netflix „Mucho Mucho Amor.

Film opowiada historię Waltera Mercado, który próbuje wskrzesić swoją spuściznę najsłynniejszego astrologa na świecie. Wychowany na polach trzciny cukrowej w Puerto Rico Walter wyrósł na nieidentyfikującego się z żadną płcią astrologa w pelerynie. Zanim nieoczekiwanie zniknął z życia publicznego, przez wiele dekad oczarowywał swoimi telewizyjnymi horoskopami 120 milionów widzów. Dokument, którego premierę zaplanowano na lato tego roku, był jednym z 11 filmów serwisu Netflix zaprezentowanych na festiwalu.


Polecamy również

Premiera nowego odcinka serialu „Star Trek: Picard” w ofercie Amazon Prime Video Polska

Netflix Polska: Stranger Things 4 | Pozdrowienia z Rosji

KOMENTARZE:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Proszę wpisać znaki z obrazka [wielkość ma znaczenie]

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...