Nowa animacja z logo serwisu Netflix (słychać sygnał dźwiękowy serwisu Netflix)
Netflix: Od 1 lutego 2019r. każdy film, serial i program oryginalny Netflix jest poprzedzony odświeżoną animacją z logo serwisu. Taki audiowizualny identyfikator graficy określają mianem „identu”. Jest on wyświetlany w serwisie przed każdym tytułem oryginalnym Netflix.
Tłem muzycznym identu jest ten sam *sygnał dźwiękowy Netflix*, który wszyscy tak bardzo lubimy (choć niektórzy zdecydowanie bardziej niż inni)… Jednocześnie zupełnie nowa wersja animacji o wiele lepiej odzwierciedla naszą aktualną tożsamość.
Świat pokochał nasz poprzedni ident, bo łatwo zapada w pamięć, wywołuje uśmiech na twarzy i jest bezbłędnie rozpoznawalny. Dlaczego więc zdecydowaliśmy o jego zmianie?
Odpowiedź jest prosta: jako firma przeszliśmy w ciągu ostatnich lat naprawdę długą drogę, więc postanowiliśmy odświeżyć ten charakterystyczny motyw, który określa tożsamość naszej marki, aby odzwierciedlić bogactwo oferty przygotowanej dla fanów serwisu.
Poprzedni ident wprowadziliśmy prawie pięć lat temu, gdy rozpoczęliśmy produkcję filmów, programów i seriali oryginalnych Netflix. Nasza oferta była wówczas dostępna w niewielu krajach. Dziś nasze filmy, programy, seriale i inne produkcje oryginalne w przeróżnych gatunkach mogą oglądać widzowie z wielu różnych kultur. Nasi użytkownicy z całego świata oglądają je po angielsku, tajsku, włosku, hiszpańsku i w wielu innych językach.
Nowy ident w świetny sposób wyraża różnorodność naszej oferty. Co najbardziej się nam w nim podoba? Moment, w którym logo Netflix rozdziela się na różnokolorowe elementy. Ten kalejdoskop barw odzwierciedla bowiem bogactwo historii, emocji, języków, fanów oraz twórców, które stanowi o sile naszej marki. Mniej więcej tak to sobie wyobrażamy:
Postanowiliśmy też zastąpić dotychczasowe czerwone litery umieszczone na białym tle bardziej stonowaną kolorystyką. Chcemy bowiem zaprosić naszych widzów do zanurzenia się w świecie fascynujących opowieści i wprowadzić ich w kinowy nastrój niezależnie od tego, gdzie się akurat znajdują — w domu, tramwaju, pociągu czy też w innym miejscu, w którym korzystają z naszego serwisu.
Nowy ident można zobaczyć przed filmami, serialami i programami oryginalnymi Netflix, których premierę zaplanowano na 1 lutego (np. „Russian Doll” czy „Velvet Buzzsaw”), a także przed wszystkimi tytułami oryginalnymi udostępnianymi w przyszłości. Cały proces zostanie zakończony jeszcze w tym roku wraz z dodaniem odświeżonej animacji do pozostałych pozycji z naszej biblioteki produkcji oryginalnych.
Miłego oglądania!
Czytaj również:
Netflix Polska: Premiery i aktualizacje w ofercie, filmy usunięte (05.02.2019)
KOMENTARZE: